Generalforsamling, Idrætsforeningen IFKVIK
d. 1/2 2013
Sted: Klubhuset i Hvam
Referat:
Inden mødet var følgende
dagsorden ifølge vedtægterne, blevet offentliggjort:
1.
Valg
af dirigent
2.
Aflæggelse
af ledelsens beretning og visioner for fremtiden ved ledergruppens organisator.
3.
Aflæggelse
af aktivitetsudvalgenes beretninger og visioner
4.
Forelæggelse
af de reviderede regnskaber til godkendelse
5.
Orientering
om budgettet for indeværende år
6.
Behandling
af indkomne forslag
7.
Valg
til ledergruppen i form af: 1 organisator, 1økonomiansvarlig og 1 Aktivitetsformand
8.
Valg
af medlemmer til aktivitetsudvalgene
9.
Valg
af revisor
10.
Eventuelt
Ad.1 Ole Månson blev valgt som dirigent
Ad.2 Velkomst og ledelsens/bestyrelsens beretning ved formand,
Peter Andersen.
-
Peter beretter om et veloverstået 2012 der
blandt andet bød på en stor udvidelse/renovering af Østhallens
lokaler i Simested. Hvor en stor gruppe af idrætsforeningens medlemmer har ydet
en stort og flot arbejdsindsats ved at hjælpe frivilligt til ved byggeriet
(2000 timer). Alle de økonomiske midler der er brugt til dette projekt, er søgt
hjem igennem fonde og foreninger – dvs. ingen yderligere banklån.
-
Udover det har IF KVIK og naboklubben AIF
formået at udvide samarbejdet. På fodboldsiden har man efterhånden betragtet de
2 klubber som én i en årrække. Men i håndboldafdelingen (ungdom) er der
efterhånden også blevet oparbejdet et godt og solidt samarbejde med
naboklubben.
Vision:
Klubbens vision er at
opretholde drivkraften til fortsat at tage initiativer til nye tiltag, samt at
være forandringsvillige. Dette er en god egenskab i det nutidige foreningsliv.
Ad.3 Aflæggelse af aktivitetsudvalgenes beretninger:
Gymnastik:
-
Vi sluttede sidste års sæson af med opvisning i
marts måned i Østhallen. Her deltog alle vore egne
børnehold + juniorholdet fra Klejtrup, der var vores gæstehold. Der var stort
fremmøde både blandt gymnaster og tilskuere.
-
Vi deltog i børnestævnet i Nørager med 3 hold.
En rigtig god dag.
-
I forbindelse med sæsonstarten i sep. Havde vi
nogle af instruktørerne på kursus.
-
Sidste sæson havde vi nogle udfordringer i
forhold til at flere børn valgte gymnastikholdene i Hvilsom i stedet for
Simested, p.g.a. skolelukningen i Simested; der
medførte at mange børn kom til at gå på Hvilsom Friskole i stedet. Det er der
taget højde for i planlægningen i år.
-
I år er det i Hvam der sker nye ting. Da skolen
lukkede måtte flere af gymnastikholdene også lukke. Her er man ved at vinde det
tabte terræn tilbage igen. Flot arbejde.
-
11.januar i år har vi afholdt fællestræning for
de gymnaster der går i skole. Fredag aften fra kl. 17 - 21 på Hvilsom Friskole.
Her blev både leget, sprunget, spist og hygget. Ca. 20 børn deltog. Vi kunne
godt have været flere, men så havde vi været nødt til at lave andre
aktiviteter, p.g.a. pladsmangel.
-
Ud over børneholdene er det også lykkedes at
køre de 3 voksenhold videre, med succes.
-
Også i år tilbydes der svømning 1 time i ugen,
10 lørdage fra nytår og frem, i Aars svømmehal. Her er der stadig plads til at
flere kan deltage. Svømmehallen er stor.
-
Idræt for Sjov kører også videre med 2 hold. Vi
fik ikke helt så mange penge tildelt fra Mariagerfjord
Kommune som ansøgt, og derfor har det været nødvendigt at reducere timerne fra
40 til 30 ugentlige lektioner i løbet af skoleåret. Holdene er meget populære
både blandt børn, forældre, skole og daginstitutioner.
Håndbold:
-
På ungdoms-siden går samarbejdet med
Aalestrup rigtig godt. Der er blevet lavet en endelig kontrakt på samarbejdet
med ungdomsafd.
-
Er meget glade for udvidelsen af Østhallen.
Seniordamerne har 2 hold, serie 1 og 3.
-
Kim Lyngsøe er blevet
træner for serie1 og serie3 holdet - fortsætter i 2013.
-
Der er blevet startet et nyt herrehold op i
serie 3. Det er ok med Aif (har kun samarbejde i ungdomsafd.)
-
Har afholdt børnjulefrokost.
-
Har bankospil d. 16 marts. 2013
-
Gymnastikafdelingen har overtaget
julekalendersalget i 2013.
Badminton:
-
Afdelingen kører rigtig godt med god
timebelægning i Østhallen.
-
Har afholdt succesfuldt andelskassecup
og Klubmeterskaber i marts.
-
Børne-badminton er ved at have genvundet noget
af det tabte efter skolelukningen i Simested.
-
Der er igen kommet en del spillere – men der er
plads til flere.
-
Der er kommet mange nye ældre medlemmer som
samles hver onsdag formiddag.
Fodbold:
I sæson 2012 havde vi 5
hold.
-
Oldboys – holdleder: Heine Sørensen
-
Serie6 – holdleder Lars Bisgaard
-
Serie5 – holdleder Jesper Dalum
-
Serie 3 - Træner Per Sørensen – holdleder Heine
Sørensen – (Holdet rykkede desværre ned i serie 4)
-
Førsteholdet startede ud i serie 1 –men måtte i efterårssæsonen ned i serie2. For til sidst
igen at rykke op i serie1
– Træner var Søren Borup – målmandstræner var Ole Lund – og
holdleder Gert Sadolin
I det kommende år fortsætter
Søren Borup og Per Sørensen på trænerposterne. Søren har meldt ud at han ikke
kan være til stede hver anden torsdag (pga. personlige årsager). -derfor har vi
allieret os med en suppleant der kan være stand in i hans fravær - Vi har lavet
en aftale med Kim Sørensen (Pers bror) som vil fungere som spillende
assistenttræner. Så det må siges at være en win/win
situation.
Ny målmandstræner i
2013 bliver Brian Dam.
Har været meget
opmærksomme på at holde omkostninger nede (har igen i år sparet så godt som
alle avisannoncer væk, og været meget påpasselige med div. indkøb) –dog var det yderst nødvendigt at investere i 2 nye 11 mandsmål til træningsbanen. Da de gamle mål var faldet fra
hinanden (halvdelen af udgiften blev søgt hjem igennem kommunen)
Derudover har vi
investeret i strømbesparende køleskabe og fryser i klubhuset, da de gamle var
udtjente. (strømbesparelse på ca. 2000kr/år)
Har fået et medlem mere
i udvalget – Mads Holm
Vi afholdte en meget
vellykket sommerfest, og tjente ca. 30.000kr. + den store afslutningsfest i
Hvam kulturhus.
Derudover har vi igen i
2012 tjent 10.000kr på at arbejde i juletræerne.
KVIK løbet:
-
I 2012 brød systemet ned lige inden løbsstart. Dog lykkedes det at få samtlige tider
registreret ved hjælp af videokamera.
-
Det gamle tidtagersystem er efterhånden ved at
være meget forældet, vi har derfor haft et nyt tidtager-anlæg på prøve. Vi har
testet det i løbeklubben i Aalestrup - det fungerede rigtig godt. Og vi vil gå
målrettet efter at få samlet pengene ind til at kunne købe det inden 2013
løbet. Det koster 18.000kr. Vi har søgt tuborgfonden
uden held. Har spurgt grundfos uden held. Men giver
selvfølgelig ikke op. Alle ideer til pengeindsamling er velkomne
-
I
2013 har vi 10 års jubilæum med KVIKløbet, vi
har tænkt os at gøre lidt ekstra ud af det i år.
Ad.4 Forelæggelse af de reviderede regnskaber til godkendelse
-
Jesper Dalum fremlagde det reviderede regnskab
for 2012, og kunne berette om et samlet overskud i idrætsklubben på 7000kr.
-
Regnskabet blev godkendt.
Ad.5 Orientering om budgettet for indeværende år:
-
Budgettet for 2012 blev fremlagt og godkendt.
Ad.6 Behandling af indkomne forslag
-
Der var ved generalforsamlingen ikke indkomne
forslag
Ad.7 Valg til ledergruppen i form af: 1 Formand (Organisator), 1 Økonomiformand.
og 1 Aktivitetsformand.
-
Bent Stick ønskede ikke
genvalg som Aktivitetsformand i ledergruppen – Her blev Lars Bisgaard nyvalgt
til at overtage denne post.
Jesper Dalum
fortsætter som økonomifmd. i
ledergruppen.
Peter Andersen
fortsætter ligeledes som Formand (organisator)for IF KVIK.
Ad.8 Valg af medlemmer til aktivitetsudvalgene:
-
Alle organisatorer, aktivitets og
økonomiansvarlige for de forskellige udvalg indvilligede i at fortsætte, og
blev dermed genvalgt
Gymnastik:
Organisator:
Karin Holt Jensen
Aktivitetsansvarlig:
Lene Gruhn
Økonomiansvarlig:
Lena Amstrup
Håndbold:
Organisator: Vivi
Thougaard
Aktivitetsansvarlig:
Lone Sørensen/Sanne Skødt
Økonomiansvarlig:
Margit Nielsen
Badminton:
Organisator:
Peter Andersen
Aktivitetsansvarlig:
Lauge Laustsen
Økonomiansvarlig:
Judith Laustsen
Fodbold:
Organisator:
Lars Bisgaard
Aktivitetsansvarlig:
Dennis Bisgaard
Økonomiansvarlig:
Heine Sørensen
Ad.9 Valg af revisorer:
-
Henning Als og Henrik Hildebrandt blev genvalgt
som revisorer
Ad.10 Eventuelt
-
Spørgsmålet om at lave klubhuset til en
selvvejende institution blev taget op af Peter A. Det vurderes ikke at dette er
en rentabel løsning på nuværende tidspunkt.
Formand Peter Andersen
afsluttede generalforsamlingen, ved at ønske alle genvalgte og nyvalgte medlemmer
god arbejdslyst i 2013. Og udbragte en stor tak til afgående aktivitetsformand Bent
Stick for tro tjeneste i klubben siden 1993.