Generalforsamling, Idrætsforeningen IF KVIK
d. 28/2 2014
Sted: Klubhuset i Hvam
Referent: Mads Holm
Inden mødet var følgende
dagsorden ifølge vedtægterne, blevet offentliggjort:
1.
Valg
af dirigent
2.
Aflæggelse
af ledelsens beretning og visioner for fremtiden ved ledergruppens organisator.
3.
Aflæggelse
af aktivitetsudvalgenes beretninger og visioner
4.
Forelæggelse
af de reviderede regnskaber til godkendelse
5.
Orientering
om budgettet for indeværende år
6.
Behandling
af indkomne forslag
7.
Valg
til ledergruppen i form af: 1 organisator, 1økonomiansvarlig og 1 Aktivitetsformand
8.
Valg
af medlemmer til aktivitetsudvalgene
9.
Valg
af revisor
10.
Eventuelt
Ad.1 Ole Månsson blev valgt som dirigent
Ad.2 Velkomst og ledelsens/bestyrelsens beretning ved aktivitetsformand,
Lars Bisgaard. (Beretning skrevet af formand Peter Andersen)
-
Peter beretter om et veloverstået 2013 der igen
bød på en stor og imponerende arbejdsindsats fra alle de respektive udvalg.
-
Derudover beretter Peter om en stabil
sponsorgruppe der igen i 2013 har gjort en masse ting muligt.
Vision:
Klubbens vision er at
opretholde drivkraften til fortsat at tage initiativer til nye tiltag, samt at
være forandringsvillige. Foreningen skal stadig udvikle sig sportsligt og
socialt.
Ad.3 Aflæggelse af aktivitetsudvalgenes beretninger:
Gymnastik:
-
Vi sluttede sidste års sæson af med opvisning i
marts måned i Østhallen. Her deltog alle vore egne
børnehold + et drengehåndboldhold, Line dansere og et spinninghold
fra Simested. Der var stort fremmøde både blandt gymnaster og tilskuere.
-
I sep. startede vi igen op med hold i alle 3
byer. I Hvam er der igen 3 børnehold, ligesom der er i Hvilsom. I Simested er
der et børnemotorikhold, og derudover er Henning Als primus motor i et projekt,
hvori man prøver at bruge Airtracken i langt højere
grad i det forebyggende skadesarbejde i håndbold ungdom. Med stor succes. I
øjeblikket er der 3 håndbold hold med i arr.
-
I Hvilsom er der så mange børn på holdene, at
man har oprustet på instruktør fronten. Nu er der 3 voksne tilknyttet hvert hold
-
Ud over børneholdene er det også lykkedes at
køre de 3 voksenhold videre, med succes.
-
Også i år tilbydes der svømning 1 time i ugen,
10 lørdage fra nytår og frem, i Aars svømmehal. Her er der stadig plads til at
flere kan deltage. Svømmehallen er stor.
-
Idræt for Sjov kører også videre med 2 hold. Mariagerfjord Kommune har igen været villige til at give
det tilskud, der er nødvendigt for at tiltaget kan lade sig gøre.
-
Sidste år blev det aftalt, at gymnastikafd. skulle
overtage hele arbejdet med julekalendersalget. Det er der blevet lagt mange
kræfter i. Men det har også givet et pænt overskud. ca. 11.500kr. Pengene har
vi øremærket til indkøb af en ny Airtrack.
-
Det er et af vore andre store projekter: at
rejse kapital nok til at kunne indkøbe en ny Airtrack.
-
Vi har fået 5000kr. fra Lions
Club i Aalestrup til formålet. Vi har endnu et par ansøgninger ude, som vi ikke
har fået besked fra endnu.
-
Vi skal have gymnastikopv.
søndag d. 16. marts kl. 10.00 i Østhallen.
Håndbold:
-
I sidste sæson, som sluttede i marts måned,
havde vi to damehold - et serie 2 hold, og et motionshold i serie 3. Begge hold
klarede sig sportsligt som forventet. Som noget nyt fik vi startet et herrehold
opi serie 3 i januar måned, da en flok unge
"knægte" tog initiativ til at starte holdet op. Vi har ikke haft
herrehåndbold i østhallen i mange år, så det har
været ganske fornøjeligt at have dem i hallen. Sæsonen sluttede i marts måned
med det efterhånden traditionelle gavespil i østhallen,
hvor mange spillere, udvalgsmedlemmer og andre interesserede gjorde et stort
stykke arbejde så processen og selve dagen forløb rigtig godt. Damerne deltog
igen i 2013 i forbundsmesterskaberne i Aalestrup og omegn. I den nuværende
sæson har vi kun et damehold, som desværre rykkede ned i serie3 pga. ny
strukturændring ifm. turneringsformen. Men de satser
op igen i den kommende sæson som starter til efteråret 2014. På ungdomssiden er
vi stadig i holdfællesskab med AIF, hvor der i flere årgange er flere hold, og
der spilles kampe og trænes både i Simested og Aalestrup. Vi er selvfølgelig
også repræsenteret i ungdomsudvalget, som gør et rigtig stort og flot stykke
arbejde. de planlægger fx forskellige tiltag med hjælp fra forældrerådet. de
fleste aktiviteter forløber efter planen, men desværre blev det nødvendigt at
aflyse børnejulefrokosten, som traditionen tro afholdes 1. lørdag i december.
For på trods af et rigtig godt program med fx professionelle fodboldspillere og
live band - ja så var der ikke nok
opbakning og tilmeldinger. Hvis børnejulefrokosten i østhallen
ikke helt skal "uddø" så er der nok nødvendigt at andre sportsgrene i
KVIK tager over. Vi har haft nogle fine hjemmestævner, hvor flere børnehold har
spillet, smat vores 2-3 seniorhold der har givet en fin stemning i Østhallen. Håndboldudvalget vil afslutte med at give en
stor tak til alle der har hjulpet med diverse ting. Både på og udenfor banen.
Det har været en fornøjelse at følge den store opbakning omkring livet i Østhallen. Og vi er i håndboldudvalget meget taknemmelige
for hjælpen.
-
Husk vores gavespil søndag d. 30. marts kl. 1400
Badminton:
-
Ungdomsspillere 10-12 stk.
Elsebeth og Stine træner, Stine skal overtage.
der skal holdes afslutningsfest inden længe.
2 turnerings hold. ca. 20-21 spillere.
1 kaffehold ca. 20
Motionsbadminton 84 betalende
Andelskassecup cup, 50 kampe. Gik super.
Damedouble, herredouble og mix
Ældrebanden plus 60. Hver onsdag morgen kl. 9 mødes de. 20 stk.
Klubmeterskab 29 marts plus afslutning skal slåes sammen.
Fodbold:
I sæson 2013 havde vi 5
hold.
-
Oldboys – holdleder: Heine Sørensen
-
Serie6 – holdleder Lars Bisgaard
-
Serie5 – holdleder Jesper Dalum (holdet formåede
lige akkurat at holde skindet på næsen – således at de kunne blive i serie 5)
-
Vores andenhold
befandt sig i Serie 4 i foråret – og formåede at komme tilbage i serie3 lige
inden sommerferien – og fortsætter i serie 3 i foråret14. Træner: Per Sørensen
– holdleder: Brian Johansen
-
Førsteholdet startede ud i serie 1 – men måtte desværre
degradere til serie 2, og herefter igen til serie 3 her inden vinterpausen. Der
har været en del turbulens omkring trænerposten på holdet. Søren Borup valgte
at stoppe da der manglede 3-4 kampe.
Så fodboldudvalget havde lige pludselig en
stor udfordring med at finde folk som kunne være stand-in for ham. Det blev
løst med hjælp fra andenholdstræneren - Per sørensen. Og imens tog Henrik Høgh og Per Høgh over, og
stod i spidsen for andenholdet.
I det kommende år har vi været så heldige
at få Erik Nygaard som vi kender fra tidligere tilbage som træner. Derudover har
Ulrik Lauridsen sagt ja til at være holdleder.
Der er selvfølgelig forventninger om at vi
skal have vendt skuden – så vi kan komme op i serie 2 (måske serie1) i det
kommende år.
Vi har stadig en ”lille” udfordring mht.
målmandstræner. Dette er ikke endeligt på plads endnu.
-
Vi har fået ny kampfordeler – Bent Andersen har
været kampfordeler siden 1982 (stor tak til ham) Ny mand på posten er Mads Holm
– lad os håbe at han tager li’så mange år.
-
Har været meget opmærksomme på at holde
omkostninger nede (har igen i år sparet så godt som alle avisannoncer væk, og
været meget påpasselige med div. indkøb)
-
Vi afholdte en meget vellykket sommerfest, og
tjente ca. 43.000kr. Derudover har vi tjent 10.000kr. På at arbejde i
juletræerne.
-
Har sat gang i projekt tribune med 29
overdækkede pladser +14 ikke overdækkede – (skal efter planen stå færdig til
brug inden sommerferien) Byggetilladelse er endeligt faldet på plads.
KVIK løbet:
Vi har lagt en
stor insats i at samle penge sammen til endelig
indkøb af et nyt tidtagersystem. Henning Als har hjulpet med at få en pulje
penge hjem via bl.a Carlsberg fonden. Derudover himmerlands fonden, Leo wammen,
Grundfos.
42 lab ophørte deres firma, og dermed fik vi et godt tilbud kr. 20.000kr. for
et komplet tidtagersystem med kapacitet til 300 løbere.
I 2014 bliver der mulighed for 15 kilometer (nyt tiltag). Tilmelding skulle
allerede nu være åben. Husk Sportsugen rykkes til uge
25 i år. (KVIK løb D. 16/6-14)
Spinning (indoor cykling):
Skal hedde indoor cykling på hjemmesiden grundet forening.
15 stk. Kører rigtig godt.
Ad.4 Forelæggelse af de reviderede regnskaber til godkendelse
-
Jesper Dalum fremlagde det reviderede regnskab
for 2013, og kunne berette om et godt og solid overskud i idrætsklubben
-
Regnskabet blev godkendt.
Ad.5 Orientering om budgettet for indeværende år:
-
Budgettet for 2014 blev fremlagt og godkendt.
Ad.6 Behandling af indkomne forslag
-
Der var ved generalforsamlingen ikke indkomne
forslag
Ad.7 Valg til ledergruppen i form af: 1 Formand (Organisator), 1 Økonomiformand.
og 1 Aktivitetsformand.
-
Ledergruppen forslog selv at alle 3 poster blev
uændret besat.
DVS.
Peter Andersen
fortsætter som Formand (organisator)
Jesper Dalum
fortsætter som økonomifmd.
Lars Bisgaard
fortsætter som aktivitetsformand
Ad.8 Valg af medlemmer til aktivitetsudvalgene:
-
Bemandingen på de forskellige poster i udvalgene
blev besat på følgende måde:
Gymnastik:
Organisator:
Karin Holt Jensen
Økonomiansvarlig:
Lena Amstrup
Praktiker:
Henning Als
Håndbold:
Organisator: Vivi
Thougaard
Økonomiansvarlig:
Margit Nielsen
Praktiker: Sanne
Skødt
Badminton:
Organisator:
Peter Andersen
Økonomiansvarlig:
Judith Laustsen
Praktiker: Lauge Laustsen
Fodbold:
Organisator: Dennis
Bisgaard
Praktiker: Jesper
Andersen
Økonomiansvarlig:
Heine Sørensen
KVIK-løb:
Hovedansvarlige:
Solveig Sørensen og Lone Johansen
Ad.9 Valg af revisorer:
-
Henning Als og Henrik Hildebrandt blev genvalgt
som revisorer
Ad.10 Eventuelt
-
Hening Als fortalte
lidt om Østhallen:
Østhallen har fået en ordentlig renovering i 2013.
Investeret for 2,5 mio over de sidste 3 år, hvoraf
1,9 er kommet ind via tilskud.
Derudover er der kommet 200.000 fra landsbyudvalget, som blandt andet skal
bruges til petanque-bane udenfor.
i 2017 er østhallen er gældfri.
-
Grundfos havde for år tilbage en aktivitetsdag
på Hvam stadion, dette ønskes genoptaget. Månson
finder folk til dette. Det kunne med fordel være i forbindelse med sportsugen (uge 25).
Aktivitetsformand Lars
Bisgaard afsluttede generalforsamlingen, ved at ønske alle genvalgte og
nyvalgte medlemmer god arbejdslyst i 2014.